Digitukihenkilö auttaa Aallon asiakkaita digitaalisten palveluiden käytössä
Työterveys Aalto tukee asiakkaitaan digitaalisten palveluiden käytössä ja varmistaa, että sähköiset palvelut ovat helposti saavutettavissa kaikille. 1.3.2025 alkaen Aallossa aloitti digitukihenkilö, joka auttaa asiakkaita sähköisten järjestelmien käytön haasteissa ja ongelmatilanteissa. Digitukihenkilö tarjoaa opastusta ja neuvontaa matalalla kynnyksellä.
Miten digitukihenkilö voi auttaa?
Palvelu kattaa erityisesti seuraavat osa-alueet:
- OmaAallon etäpalveluiden eri toiminnot, kuten nettiajanvaraus, eTerveys chat-vastaanotto, kiireetön viestintä ja videovastaanotto.
- EsihenkilöAalto
Saat apua esimerkiksi seuraavassa tilanteessa:
→ Miten liittyä videovastaanotolle: Sinulla on varattu aika videovastaanotolle, mutta et ole varma, miten liittyminen onnistuu. Digitukihenkilö voi neuvoa sinua askel askeleelta ja varmistaa, että yhteys toimii sujuvasti ennen vastaanoton alkua.
→ Ongelmia nettiajanvarauksessa: Haluaisit varata ajan työterveyteen nettiajavarauksen kautta, mutta et tiedä, mistä aloittaa tai järjestelmä tuntuu hankalalta. Digitukihenkilö voi opastaa ajan varaamisessa ja varmistaa, että saat ajan onnistuneesti varattua.
→ Sähköisten lomakkeiden täyttäminen ja turvapostin lähettäminen: Sinun täytyy täyttää ja lähettää lomake verkossa, mutta et ole varma, mitä tietoja tarvitaan tai miten se lähetetään oikein. Digitukihenkilö voi ohjata sinua lomakkeen täyttämisessä ja varmistaa, että lähetys onnistuu.
→ Kirjautumisvaikeudet sähköisiin palveluihin: Et pääse kirjautumaan verkkopalveluun, koska kirjautumisessa on ongelmia. Digitukihenkilö voi auttaa, että pääset palveluun.
→ Todistusten ja asiakirjojen löytäminen OmaAallossa: Olet saanut OmaAaltoon todistuksen, kuten sairauspoissaolotodistuksen tai lausunnon, mutta et löydä sitä. Digitukihenkilö voi opastaa, mistä asiakirjat löytyvät ja miten ne voi tallentaa tai lähettää eteenpäin.
→ eTerveys -chat-vastaanotolle kirjautuminen ja sen eteneminen: Haluaisit ottaa yhteyttä työterveyteen eTerveys -chatin kautta, mutta et ole varma, miten palveluun pääsee ja kuinka keskustelu etenee. Digitukihenkilö voi ohjata sinua kirjautumisessa ja neuvoa, mitä odottaa chat-keskustelun aikana.
Miten saat yhteyden digitukihenkilöön?
Voit ottaa yhteyttä digitukihenkilöön seuraavilla tavoilla:
- Puhelimitse: Aallon asiakaspalvelun kautta p. 010 207 5200
- Sähköpostitse: digituki@tyoterveysaalto.fi
Minkälaisten haasteiden parissa digitukihenkilö työskentelee?
“Moni ei tiedä, että OmaAallon palveluissa on myös mobiilisovellus, vaan luullaan, että niitä voi käyttää vain tietokoneella. Joskus tietokone saattaa tökkiä ja sitten kokeillaan puhelimella – usein se onkin helpompi tapa! On myös asiakkaita, jotka eivät ole ollenkaan tietoisia siitä, että Aallolla on sähköisiä palveluita olemassa”, kommentoi digitukihenkilö.
→ Digitukihenkilö tarjoaa kiireetöntä palvelua – voit siis jättää yhteydenottopyynnön ja saat apua mahdollisimman pian. Lisätietoa palvelusta saat myös Aallon henkilöstöltä.
→ Digitukihenkilö palvelee työterveysasiakkaita asiakaspalvelupuhelimen aukioloaikojen puitteissa.
Ota rohkeasti yhteyttä – olemme täällä auttamassa!
#töissäterveytesipuolesta