Olemme ottaneet käyttöön mobiili-ilmoittautumisen Työterveys Aallossa

Mobiili-ilmoittautuminen

Mobiili-ilmoittautuminen tarjoaa vaihtoehdon itseilmoittautumiseen

Mobiili-ilmoittautuminen on käytössä molemmissa Työterveys Aallon toimipisteissä. Vastaanotolle saapuessa on hyvä tarkastaa, onko matkapuhelimeen tullut ilmoittautumistekstiviesti. Tekstiviesti tulee TIMMI-palvelusta noin tuntia ennen vastaanottoaikaa ja se sisältää ilmoittautumislinkin.

Mikäli asiakas on saanut tekstiviestin matkapuhelimeensa hän voi ilmoittautua vastaanotolle kätevästi omalla puhelimellaan. Ilmoittautumislinkki kannattaa avata vasta, kun on saapunut toimipisteeseen.

Mobiili-ilmoittautumisohje:

  1. Tekstiviestin linkistä aukeaa verkkosivu, jossa ilmoittautuminen tapahtuu. KLIKKAA LINKKIÄ
  2. Henkilötunnuskenttään tulee syöttää oma henkilötunnus. KLIKKAA VALMIS.
  3. Näkymässä näkyy asiakkaan kaikki tulevat vastaanottoajat. Ilmoittautuminen kannattaa tehdä vasta, kun on saapunut toimipisteeseen. Ensin ilmoittaudutaan sille vastaanotolle, johon on ensimmäinen aika varattuna. KLIKKAA ILMOITTAUDU.
  4. Jos asiakkaalla on samalle päivälle useampi vastaanottoaika, ilmoittautuminen tapahtuu vastaanottojen toteutumisjärjestyksessä. Sama asiointinumero käy kaikkiin saman päivän vastaanottoihin.

Ilmoittautumisen jälkeen seuraava näkymä kertoo vastaanoton ajankohdan, vastaanottohuoneen ja kenelle työterveyshuollon ammattilaiselle vastaanottoaika on varattu.

Tekstiviesti-ilmoittautuminen tekstiviestillä saapuneesta linkistä toimii kaikissa nykyaikaisissa mobiililaitteissa ilman erillistä puhelimeen asennettavaa sovellusta.

AALTO YLIOPISTONKADULLA työterveysasiakas voi ilmoittautua myös ilmoittautumisautomaatilla

Yliopistonkadun vastaanotolle saapuva asiakas voi ilmoittautua myös pääaulassa sijaitsevaan ilmoittautumisautomaattiin (viivakoodillisen ajo-, henkilö- tai Kela-kortin avulla tai kirjoittamalla automaatin kosketusnäytölle henkilötunnuksensa). Automaatin näytöllä näkyy varattu vastaanottoaika ja -paikka. Asiakas saa automaatista tulosteen, joka kertoo, missä huoneessa vastaanotto tapahtuu sekä käyntinumeron, jolla asiakas kutsutaan vastaanotolle. Asiakkaan ilmoittauduttua vastaanoton henkilökunta saa tiedon asiakkaan saapumisesta, ja he voivat kutsua asiakkaan vastaanotolle. Asiakkaiden tietosuoja vastaanotoilla paranee, kun henkilö voidaan kutsua ilmoittautumisnumerolla nimen sijaan.

AALTO YLIOPISTONKADUN odotusaulojen infonäytöt

Odotustiloihin on tuotu infonäyttöjä, jotka ohjaavat työterveyshuollon asiakkaita toimipisteessä. Näyttöjä on hyvä seurata, sillä niissä näkyy missä huoneessa vastaanotto tapahtuu. Huoneeseen kutsu tapahtuu myös näyttöjen avulla, sillä niihin ilmestyy käyntinumero sekä vastaanottohuoneen numero, kun asiakas kutsutaan vastaanotolle.

Ilmoittaudu toimipisteessä, jossa vastaanotto tapahtuu

Jos asiakkaalla on useampia ajanvarauksia samalle päivälle, jokaiselle vastaanotolle ilmoittaudutaan erikseen. Tämä varmistaa sen, että henkilökunnalla on ajantasainen tieto siitä, milloin asiakas on paikalla ja kutsuttavissa vastaanottohuoneeseen.

Sähköisen ilmoittautumisen avulla sujuvoitetaan asiakaskäyntiä, kun tieto asiakkaan saapumisesta tulee suoraan potilasjärjestelmäämme. Itseilmoittautumisen avulla henkilöstön työpanosta voidaan kohdentaa esimerkiksi potilastyöhön ja takaisinsoittopalveluun.

Toimipisteeseen on hyvä saapua noin 10 minuuttia ennen varatun vastaanottoajan alkua.

Huom! Etävastaanotoille ei tarvitse ilmoittautua.

Tervetuloa käyttämään mobiili-ilmoittautumista!

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Laadunhallinta Työterveys Aallossa

Kesän 2024 aukioloajat