Asiointi työterveydessä käy sujuvasti, kun olet ennalta selvittänyt mitä työnantajasi työterveyshuollon palvelusopimukseen sisältyy.
Sisällön pääset tarkastamaan työterveyshuollon toimintasuunnitelmasta, jossa kerrotaan tarkemmin mistä palveluista on sovittu työterveysyhteistyössä työnantajasi kanssa. Toimintasuunnitelma on nähtävissä työnantajasi intrassa tai jossain muussa työnantajasi osoittamassa paikassa esimerkiksi työpaikan ilmoitustaululla. Tarvittaessa voit kysyä myös esihenkilöltäsi millaiset työterveyshuollon palvelut sinulla on käytössäsi.
Lakisääteisten palveluiden lisäksi työnantajat voivat järjestää työntekijöilleen sairaanhoidon palveluita työterveyshuollossa. Sopimussisältö vaikuttaa siihen, kattaako työterveyshuolto myös muut käynnit, kuin esimerkiksi lakisääteiset terveystarkastukset.
Näin tavoitat työterveystiimisi:
- Asiakaspalvelu p. 0102075200 (takaisinsoittopalvelu)
- OmaAalto-asiointikanava (saat etäpalvelut käyttöösi kirjautumalla https://omaaalto.fi/#login tai lataamalla OmaAalto mobiilisovelluksen).
- eTerveys chat-vastaanotto (voit asioida terveyteen ja sairauksiin liittyvissä asioissa työterveyshoitajan, lääkärin ja työfysioterapeutin vastaanotolla silloin, kun asiasi ei vaadi fyysistä tutkimista).
- Kiireetön viestintä vastuu työterveyshoitajalle.
- Sähköinen ajanvaraus (voit varata ajan suoraan netistä työterveyshoitajan ja työfysioterapeutin sekä lähetteellä myös työterveyspsykologin vastaanotolle).
- OmaTerkka-palveluohjauslinja p. 0503108009 (työterveyshoitaja tekee puhelimessa palvelun- ja hoidontarpeen arvioinnin sekä antaa ohjausta ja neuvontaa).
#töissäterveytesipuolesta