Saavutimme vuonna 2022 erinomaiset tulokset henkilöasiakkaidemme asiakastyytyväisyydessä ja -kokemuksessa. Mittaus suoritettiin tekstiviestikyselynä jokaisen vastaanottokäynnin jälkeen ja asteikolla yhdestä viiteen, asiakkaidemme tyytyväisyys oli tasolla 4,7.
Tekstiviestikysely on yksi tärkeimmistä laadunhallinnan työkaluistamme. Tulokset antavat meille arvokasta tietoa onnistumisestamme ja ohjaavat meitä kehittämään toimintaamme vastaamaan asiakkaidemme tarpeita.
Asiakas ja asiakaskokemus ovat kaiken tekemisemme keskiössä. Työterveysasiakkaidemme korkea asiakastyytyväisyys on pitkäjänteisen ja suunnitelmallisen kehittämisen ja tiiviin työterveysyhteistyön tulosta. On ollut ilo huomata, että myös läpi poikkeusolojen asiakkaidemme tyytyväisyys näyttäytyy positiivisena. Luotettavana työterveyshuollon kumppanina olemme onnistuneet palvelemaan asiakkaitamme hyvin ja laadukkaasti, iloitsee Työterveys Aallon kehittämis- ja palvelupäällikkö Pia Petäjäaho.
Aallon toiminnan lähtökohtana on inhimillinen kohtaaminen
Positiivisissa palautteissa korostuu kokemus hyvästä kohtaamisesta; kuulluksi tuleminen, ammattitaito, läsnäolo ja ystävällisyys. Myös etäpalvelut saavat kiitosta vaivattomuudestaan ja sujuvuudestaan.
Moniammatilliset tiimimme ovat tehneet hienoa työtä tilanteessa, joka on ollut erittäin haastava. Niin koronapandemian aikana, kuin muulloinkin, palvelemme kaikkia asiakkaitamme palvelutarpeita kuunnellen ja joustavia, pitkäjänteistä työterveyskumppanuutta tukevia ratkaisuja etsien, Petäjäaho pohtii.
Asiakaskokemusta kehittäen
Vaikka suurin osa asiakkaistamme oli tyytyväisiä saamaansa palveluun, parannettavaakin toki löytyy. Tulemme vastaamaan asiakkaidemme toiveisiin parantamalla edelleen digitaalisten palveluiden laatua ja saavutettavuutta. Palveluiden hyvä laatu vaikuttaa asiakkaiden haluun käyttää ja siirtyä käyttämään digitaalisia asiointipalveluita.
Terveydenhuollon digitaaliset etäpalvelut kehittyvät edelleen nopeasti ja tämä on myös Aallon kehitystyön painopisteenä vuonna 2023. OmaAalto palvelukokonaisuudesta on muodostunut asiakkaidemme aktiivisesti käyttämä yhteydenpidon ja asioinnin kanava työterveyshuoltoon. Pyrimme kehittämään OmaAalto palveluja edelleen monipuolisemmiksi ja helppokäyttöisemmiksi. Tavoitteenamme on mahdollistaa asiakkaillemme sujuva ja vaivaton asiointi myös jatkossa.
Olemme käyneet asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset henkilöstömme kanssa läpi ja voimme iloita onnistumisestamme, mutta myös jatkaa hyvillä mielin toimintamme kehittämistä entistä paremmaksi. Iso kiitos asiakkaillemme arvokkaasta palautteesta, työterveyskumppaneillemme sujuvasta ja laadukkaasta työterveysyhteistyöstä sekä timanttiselle henkilöstöllemme heidän päivittäin tekemästään tärkeästä työstä, Petäjäaho kiittää.
#työterveydenytimessä