Työterveys Aallossa on korkea asiakastyytyväisyys

Asiakastyytyväisyys 2023

Tieto siitä, miten palvelumme koetaan ja miten onnistumme, on ensiarvoisen tärkeä osa palveluiden kehittämistä. Mittaamme asiakaskokemusta ja tyytyväisyyttä useammalla eri kanavalla.

Aallon asiakaspalautekanavat:

  • Tekstiviestikysely lähetetään asiakkaalle vastaanoton jälkeen.
  • eTerveys chat-vastaanoton ja OmaAalto keskusteluiden jälkeen asiakkaille lähetetään sähköpostitse asiakastyytyväisyyslomake.
  • Lisäksi meille voi jättää palautetta verkkosivujemme palautelomakkeen kautta.

Aloimme kerätä palautetta myös työterveyshuollon tapahtumiin (esimerkiksi työpaikkaselvitykset, esihenkilötapaamiset, työterveysneuvottelut) liittyen maaliskuussa 2023 sähköpostitse lähetettävällä palautelomakkeella.

Vuosittainen omistaja-asiakkaiden työterveysyhteistyökumppaneille suunnattu päättäjäkysely kartoittaa yhteistyön toteutumista, mihin työterveysyhteistyössä tulisi erityisesti paneutua, missä onnistuimme ja missä on kehitettävää sekä mihin suuntaan työterveysyhteistyötä jatkossa viedään.

Onnistumisen tekijöitä

Henkilöasiakkaidemme antamissa palautteissa toistuvat useimmiten kuulluksi tuleminen, kohtaamisen kiireettömyys ja yksilöllisyys, asiakkaan kokonaisuuteen perehtyminen ja etävastaanottopalveluiden vaivattomuus. Aalto koetaan asiakaslähtöisenä yrityksenä ja yhteistyö on sujuvaa. Henkilöstömme on palvelualtista ja asiantuntevaa. On erityisen hienoa kuulla, että kohtaamisten tasolla Aallon henkilöstö tekee erittäin hyvää työtä.

Seinä

Työterveyskumppanimme arvostavat tiivistä yhteistyötä asiakaskoordinaattoreidemme kanssa. Asiakkuuskoordinaattorit työskentelevät joustavasti ja reagoiden nopeasti toimintaympäristön muutoksiin sekä asiakasorganisaatioiden muuttuviin tarpeisiin. On ilahduttavaa saada kiitosta panostuksistamme kumppanuuteen ja laadukkaan asiakaskokemuksen tuottamiseen. Asiakkuuskoordinaattorimme tulevat jatkossakin tekemään tiivistä työterveysyhteistyötä.

Kattavat digipalvelut

Aallon asiakastyytyväisyys on erinomaisella tasolla, mutta mistä osatekijöistä se koostuu ja kuinka varmistamme, että täytämme asiakkaidemme odotukset myös tulevaisuudessa?

Viime vuosina olemme panostaneet vahvasti digi- ja etäpalveluidemme kehittämiseen, OmaAalto, eTerveys chat-vastaanotto, EsihenkilöAalto ja asiakaspalvelun puhelinlinjat. Näiden palveluiden avulla haluamme varmistaa, että asiakkaat voivat hoitaa kaikki työterveysasiat sujuvasti esimerkiksi älypuhelimella, tabletilla tai tietokoneella yhdessä työterveyshuollon ammattihenkilön tai asiantuntijan kanssa paikasta riippumatta.

Viimeisimpänä kehittämiskohteena vastasimme asiakkaidemme tarpeeseen panostaa moniammatillisesti puhelimessa tapahtuvaan asiakaspalveluun ja hoidon tarpeen arviointiin. Joustavan ja moniammatillisen asiakaspalvelun saatavuuden varmistamiseksi asiakaspalvelupuhelimessa vastaa vastaanottohoitajien lisäksi työterveyshoitajia.

Saamamme arvokkaan asiakaspalautteen perusteella olemme tunnistaneet asiakkaillemme tärkeitä kehitysalueita toiminnassamme ja keskitymme jatkossakin niiden kehittämiseen muun muassa panostamalla yhä enemmän asiakasprosessien sujuvuuteen.

Haluamme kiittää upeasta palautteesta asiakkaitamme, joiden arjessa saamme olla mukana sekä ystävällistä ja taitavaa henkilökuntaamme, joka tekee tinkimätöntä työtä vuoden jokaisena päivänä.

Yhdessä teemme hyvää!

#töissäterveytesipuolesta

Sinua saattaisi kiinnostaa myös

Laadunhallinta Työterveys Aallossa

Kesän 2024 aukioloajat